Saturday, March 15, 2014

MH370 : Apa Tugas India ???



NEW DELHI 14 Mac - India menggunakan pesawat yang dilengkapi peralatan pengesan haba (hebat negara India, teknologi mereka canggih dan amat berguna dalam operasi kali ini) bagi membuat tinjauan di kawasan perairan beratus-ratus buah pulau yang tidak berpenghuni di Laut Andaman (beratus-ratus??? banyaknya...malah ada 37 pulau yang tidak berpenghuni. mungkinkah MH370 berada di salah satu pulau tersebut??) hari ini, selain akan memperluaskan pencarian pesawat MH370 sehingga ke Teluk Bengal.

Jurucakap tentera, Kolonel Harmit Singh dalam satu kenyataan berkata, dua pesawat peninjau Angkatan Tentera India membuat pemeriksaan di sekitar Laut Andaman dan Pulau Nicobar bersama dua kapal tentera laut dan dua kapal pengawal pantai bagi mencari pesawat berkenaan.

Menurutnya, misi mencari itu dilaksanakan oleh Pemerintah Tentera Laut timur India,
Bagaimanapun, Harmit enggan memberi sebarang maklumat mengenai operasi tersebut, termasuk teknologi haba yang digunakan oleh tentera India dalam operasi mencari itu.

Kawasan pulau yang menganjur ke selatan Myanmar itu mengandungi 572 pulau (kawasan yang sangat luas....semoga negara lain juga turut menyertai) dengan hanya 37 daripadanya mempunyai penghuni, manakala bakinya diliputi hutan tebal.
Sementara itu, Pegawai Pengawal Pantai, V. S. R. Murthy berkata, India akan mengalihkan tumpuan mereka ke bahagian barat pulau-pulau berkenaan dan kawasan pantai yang berdekatan dengan pantai negara ini. - AGENSI



Sila SHARE & LIKE jika anda juga penyokong mereka di luar sana.
Semoga berita baik muncul segera.
In shaa Allah.

Kesemua post saya yang anda lihat ini, telah saya 'post'kan ke 63 Group FB, SERENTAK, dalam masa hanya 5 minit.
Nak tahu bagaimana caranya...mudah sahaja, KLIK SINI.



***********************************************************************************


No comments:

Post a Comment